Saturday, December 20, 2014

So many projects, ideas and also freebies this year

Jag vet inte om ni “surfar runt” på olika bloggar och andra hemsidor som exempelvis de stora symaskinsmärkenas hemsidor?
Jag säger bara så här – gör det för ni missar massa roliga och intressanta projekt och även en del freebies.
Eftersom jag själv syr på Husqvarna Viking maskiner så tittar jag gärna på deras hemsida och de har de mest ljuvliga julprojekt i år
Även Pfaff har många fina julprojekt – lite modernare stuk, ska jag kanske säga. 
Bernina’s tyska blog har haft ett projekt varje dag som en adventskalender – den är på tyska men det finns ju översättningsverktyg.
I do not know if you "surf around" on various blogs and other websites such as the large sewing machine brands' websites?
I only say this - do it because otherwise you’ll miss lots of fun and interesting projects and even some freebies.
Since I sew on Husqvarna Viking machines I like to look at their website and they have the most lovely Christmas projects this year
Pfaff also has many nice Christmas projects - a little more modern look, I might say. 
Bernina's German blog has had one project each day as an Advent Calendar - it's in German but there are translation tools.

På Stickbär’s blogg så finns det en ”Advents freebie” varje vecka nu inför jul. Där har jag nu hittat dessa underbara julklockor som är en Tredje Advents freebie. De är gjorda i filt och det finns en utförlig beskrivning hur man gör dem. Här kan man ju verkligen anpassa dem till sin egen smak genom att välja olika färg på filten.
On Stickbär's blog, there is an "Advent freebie" every week now before Christmas. There I found these wonderful Christmas bells that are a Third Advent freebie. They are made of felt and there is a detailed description how to do them. Here you can really adapt them to your own taste by choosing different color on the felt.

Som ni ser i mörker så har jag sytt med silvermetalltråd och satt på en liten gnistrande sten. Jag tror att jag ska använda mina för att göra två paket lite extra fina.
As you see in the dark I have sewn with silver metallic thread and also added a small crystal stone. I think I'll use mine to do two packets a little extra nice.

4 comments:

  1. You always have the cutest projects on your blog! Thank you for sharing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your kind words. I hope you have a wonderful Christmas and a New Year.
      Lotta

      Delete
  2. Lotta I forgot to mention the ability to have the ifo translated made my day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-) Thanks and I hope you have a wonderful Christmas and a Happy New Year
      Lotta

      Delete