Tuesday, December 30, 2014

Summary of 2014 – part 2

May

Små klädda knappar stod på tur i maj och just sådana här små broderier är faktiskt inte ofta man gör.
Small covered buttons were next in line in May and such small embroideries is actually not often you do.
 

Piece in the hoop – blev en tutorial på hur man kan sätta ihop ett block av remsor och samtidigt göra det som lite “Crazy Patch”. Den består av 7+3 delar.
Piece in the Hoop - became a tutorial on how to put together a block of strips while making it as a "Crazy Patch". It consists of 7 + 3 parts.

June

Enkla t-shirt klänningar som piffas upp med broderier. Så mycket jag använt dessa klänningar och framför allt den med blommorna från Moroccan design kortet har jag fått enormt mycket komplimanger på.
Plain T-shirt dresses that are embellished with embroidery. So much as I've used these dresses and above all the one with the flowers from the Moroccan design card I have received an enormous amount of compliments on.


Klänning nummer 2 var en jättesvår utmaning eftersom tyget var både stretch och väldigt tunt och sladdrigt. Men det gick vägen.
Dress # 2 was a giant difficult challenge because the fabric was both stretch and very thin and flimsy. But it worked out excellent.

July

Juli månad präglades av mycket tygletande för några BOM jag planerat att sy samt lite praktisk och billiga lösningar på olika problem.
Jag förnyade min instruktion på hur man gör en re-usable frame för att spara mellanlägg. Detta är mitt absolut populäraste inlägg och jag förstår er. Det är ett superbra hjälpmedel.
The month of July was marked by fabric searching for some BOM's I planned to sew as well as some practical and inexpensive solutions to problems.
I renewed my instruction on how to do a re-usable frame to save stabilizer. This is my absolute most popular post and I understand you. It is a fantastic thing.

Ett cupcake mönster som jag kan använda som ett fyllnadsmönster gjorde jag i 6 D Design Creator.
Här kan ni se hur fin grytlappen blev med en quiltmotiv i form av en cupcake.
cupcake pattern that can be used as a fill pattern was made in 6 D Design Creator.
Here you can see how nice the potholder became with a quilt motif in the shape of a cupcake.

August


Augusti fortsatte att vara en månad med mycket testande. Alltifrån hexagoner ...

August continued to be a month with a lot of testing. From hexagons ...



… till BOM – Block of the Month. Jag påbörjade faktiskt två stycken vilket kanske var lite övermagat. En som är helt broderad – in-the-hoop:
... to BOM - Block of the Month. I actually started two BOM's which were perhaps a little too much. One that is completely embroidered - in-the-hoop:

Men även en BOM i traditionell applikationsteknik – den får bli klar till nästa jul eftersom det är en julbonad.

But even a BOM's in traditional appliqué technique - it will be ready by next Christmas because it is a Christmas wall hanging. 

No comments:

Post a Comment