Saturday, January 31, 2015

Another Bib Necklace - 1


Som jag väntade på att detta design-pack skulle komma. Tyvärr kom de inte före jul men det hindrar ju inte att jag faktiskt kan göra något annat av dem än just julsaker?
As I waited for this design-pack to come. Unfortunately, it didn’t come before Christmas but that doesn’t mean I cannot actually do something other than just Christmas decorations, does it?

Jul och jul  jag tänkte att jag åtminstone skulle ha lite snö att fotografera denna design-pack med. Men ack så jag bedrog mig. Visst snöar det ...
Christmas and Christmas – well, I figured I should at least have some snow to photograph this design pack with. But oh so I wrong I was. Sure it is snowing ...

... men samtidigt töar det något alldeles förskräckligt. Ni ser kanske så geggigt det blir.
... but also thawing at the same time something quite terrible. You can maybe see how gooey it becomes.

I rännorna rinner det vatten. Det otäcka är om det fryser på innan de hunnit få bort all snö – då händer det som hände för en vecka sedan – nämligen kompakt blankis som gjorde att man knappt kunde ta sig fram.
In the gutter the water is draining. The nasty is if it freezes on before they had time to get off all the snow — then will happen what happened a week ago – namely compact ice with water on top with the result that one could barely get around.

För ett bra tag sedan sydde jag ett sk ”Bib Necklace” i ullfilt och fuskmocka. Ett halsband som jag burit många gånger och tycker är underbart vackert.
For a good while ago I sewed a so called "Bib Necklace" in wool felt and faux suede. A necklace that I had worn many times and think is beautiful.

Nu tänkte jag göra ytterligare ett men inte med mockablommor utan med små spetsfigurer. Kanske något i grått och vitt som jag sedan kan dekorera med små pärlor.
Now I thought I'd do another but not with faux suede flowers but with small lace shapes. Maybe something in grey and white which I can then decorate with beads.

Designs: Christmas Lace Kit from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment