Saturday, January 17, 2015

Small designs - 3

Det kanske inte var så svår att gissa vad detta skulle bli?
Maybe it was not so hard to guess what this would be?

Det blev ytterligare en hållare för mina hörlurar till mobiltelefonen.
Jag lovar er detta är en av de saker som man brukar omnämna som ”det bästa sedan skivat bröd”. Prova det – ni kommer inte bli besvikna. Det är bara att vira sladden runt fingrarna på handen och sedan lägga i den lilla ”hållaren” och försluta.
It became another wrap for my ear bud cord  to a mobile phone.
I promise you this is one of the things that one usually mentions as "the best thing since sliced bread". Try it - you will not be disappointed. Simply wrap the cord around your fingers on your hand and then put in the little "wrap" and close.

Här ser ni en av de första jag gjorde och mina hörslurssladdar ligger alltid i perfekt ordning. Här kan ni läsa om var jag hittade denna superba idé.
Here you see one of the first ones I did and my ear bud cord is always in perfect order. Here you  can read about where I found this superb idea.

På måndag länkar jag detta inlägg till Bambi Syr.
Designs: #285 Artful Elements from Husqvarna Viking

8 comments:

  1. Very clever, Lotta, love this idea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Patty. I will not take credit for the idea of the wrap I just find it so useful.
      Lotta

      Delete
  2. Den är så smart. Får nog ta mig ner i syrummet och provsy en sådan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack. Ja du kommer inte ångra dig om du syr en.

      Delete
  3. Jag måste verkligen skaffa mig ett par lurar men därefter borde en sådan här liten sak hamna på sylistan.

    ReplyDelete
  4. Perfekt! En sådan vill jag också göra till mig själv! Tusen tack för en toppenidé!
    Kramisar

    ReplyDelete
  5. Du måste bara sy en - de är outstanding

    ReplyDelete