Saturday, January 3, 2015

Towel transformation – part 1

Hallå där - är du redo för ett enkelt första projekt 2015?
Hi there – are you ready for a first simple project 2015?

Jag tänkte visa hur man på ett enkelt sätt kan förvandla ett par gästhandukar med enbart lite tyg. Här har jag köpt ett 2-pack gästhanddukar på IKEA.
I was going to show how you can easily turn a few guest towels with only a bit of fabric. I have purchased a 2-pack guest towels at IKEA.

Sedan hade jag lite turkosfärgat Tilda tyg. Visst ser det ut som blåbär?
Then I had a little turquoise Tilda fabric. Sure, it looks like blueberries? 
Jag viker en remsa som är ca 2-2,5 cm bred och stryker den.
I fold a strip that is about 2-2.5 cm wide and iron it.


Sedan sätter jag lite limstift på baksidan ...
Then I put a little glue stick on the back ...

... och limmar fast den på bägge sidor av handduken.
... and glue it in place on both sides of the towel.

Färdigt – nej sakta i backarna. Så här kan jag väl inte ha en handduk? Jag klipper bort hängaren och etiketten på baksidan. Bättre?
Nej, jag får nog sy lite men det tar vi och visar i morgon.
Ready - no stop. You cannot have a towel like this? I cut off the hanger and label on the back. Better?
No, I'll probably have to sew a little but that I'll show in tomorrow's blog post.

HÄREN gästhandduk/guest towel from IKEA

No comments:

Post a Comment