Sunday, February 8, 2015

”Hexies” again ... - 1

Varför blir man alltid så inspirerad och frestad att testa nya saker när man läser andra bloggar?
Faktiskt så är väl kanske det syftet. Men nu insåg jag en sak som jag inte gjorde när jag testade att göra hexagoner i somras.
Här hittade jag en mycket bra instruktion och när jag läste den så insåg jag att jag inte låtit pappret vara kvar när jag sydde.
Sen leder ju gärna en sak till en annan och därför var jag inte sen att köpa två förpackningar med mallar för pyttesmå hexagoner och diamonds som är nytt i Tilda-sortimentet i vår.
Så nu är det bara att prova igen och se om jag gillar denna metod bättre.

Why are you always so inspired and tempted to try new things when you read other blogs? 
In fact, that’s the purpose. But now I realized one thing that I didn’t do when I tested to make hexagons last summer.
Here I found a very good instruction and when I read it, I realized that I did not let the paper remain when I sewed. 
Then, of course, one thing leads to another and therefore I was not late to buy two packages of templates for tiny hexagons and diamonds that are new in the Tilda range this spring.
So now I just have to try again and see if I like this method better.

No comments:

Post a Comment