Sunday, February 15, 2015

Show and Tell Monday 16 February 2015

Måndag och en ny hel vecka framför oss. Vissa gillar måndagar – jag gör det. Medan andra hatar dem. Nu går ju veckorna ändå så fort... men vi är olika.
Måndagar är också Visa och Berätta hos "Bambi Syr". Denna vecka tänkte jag länka mycket inspiration och en del tips rörande hexagoner.
Inspirationen får bli min lilla rapport från årets första Syfestival i Stockholm. Den är i tre delar och här är de:
Monday and a new week ahead of us. Some like Mondays – I do; while others hate them. Now the weeks pass so fast ... but we are different.
Mondays are also “Show and Tell” at “BambiSyr”. This week I thought I'd link a lot of inspiration and some tips on hexagons. 
The inspiration is be my little report from this year's first Syfestival in Stockholm. It is in three parts, and here they are:



På alla hjärtans dag sydde jag en disktrasa. Faktum är att det blir roligare att torka efter sig på diskbänk och andra bänkar med en broderad disktrasa.
On Valentines day I embroidered a dishcloth. In fact, it is more fun to wipe off the kitchen sink and other benches with an embroidered cloth.

Hexagoner har jag gett mig i kast med igen eftersom jag köpte massa små schabloner från Tilda serien och dessutom läste jag en riktigt bra bloggpost om hur man syr dem på maskin. När jag ”surfade runt” och letade på hexagoner hittade jag ett så himla bra tips på hur man skär ut dem på det mest fantastiska sätt (se del 1). Nu är jag inte färdig men så här långt kanske ni ändå kan få lite idéer.
I have started with hexagons again because I bought a lot of small stencils from the Tilda series and I read a very good blog post on how to sew them by machine. When I "surfed" looking for hexagons I found one so amazingly good tips on how to cut the fabric in the most amazing way (see part 1). Now I'm not finished but so far, maybe you can get some ideas.




2 comments:

  1. Åh så roligt att se dina upplevelser och allt fint du köpte från Syfestivalen. Jag hoppas komma till Syfestivalen i Malmö den 13/3. Tipset på att sy hexagoner på symaskin var toppen!!

    ReplyDelete
  2. Sy dag i dag med mina kompisar och jag är sen med TACK för din INSPIRATION och länkning till Visa och Berätta måndag/Bambikram

    ReplyDelete