Wednesday, February 25, 2015

To do things that make you happy


Jag läste en artikel om ”Slow Living” som tycks vara ett inneord just nu. Inte för att jag känner att livet är så långsamt - ibland snurrar det på i 200 km/h. Men så läste jag vidare att ”Slow Living” också är att "bara vara" och ha ett leende inom sig. Ni vet att ”bara vara” som när man sitter och gör något man tycker om - som att pyssla och sy. Tänk så känner jag faktiskt när jag syr och skapar. Jag känner mig lycklig och ett lugn infinner sig.
Men också njuta av en solig cykeltur som i morse när jag cyklade till jobbet. Solen sken och fåglarna kvittrade. En sådan liten sak kan också göra mig lycklig.
I read an article about "Slow Living" which appears to be “the word” right now. Not that I feel that life is so slow - sometimes it spins at 200 km / h. But then I read further that "Slow Living" also is to “just be” and have a smile within. You know to "just be" like when you sit and do something you enjoy - like crafting and sewing. That is exactly how I feel when I sew and create. I feel happy and sense a tranquility.
But also enjoy a sunny bike ride as of this morning when I cycled to work. The sun was shining and the birds twittered. Such a small thing can make me happy.

Eftersom skapande och sömnad gör mig lycklig så har jag också fortsatt att sy på det rosa temat. Nu blev det inte att sy ihop band utan jag sydde fast band på ett rosa tyg.
As creating and sewing make me happy I have also continued to sew on the pink theme. Now I didn’t sew the ribbons together as I first thought, but I sewed the ribbon onto a pink fabric.

Jag sydde med en liten sicksack och använde osynlig tråd som övertråd. Den här gången hade jag justerat trådspänningen så nu syns ingenting.
I sewed with a small zigzag and used invisible thread on top. This time I had adjusted the thread tension so now you cannot see anything.

När jag ändå var i farten sydde jag på de andra banden med en raksöm.
While I was sewing I sewed on the other ribbons with a straight stitch seam.

Ni ser på baksidan hur sömmarna ser ut.

You can see on the back how the stitches look.

Varför inte slå till på ett rosa ministrykjärn med utbytbara sulor om det gör dig glad?
Why not buy a cute pink mini iron with interchangeable soles if it make you happy :-) 

No comments:

Post a Comment