Saturday, March 28, 2015

Egg Towel - part 1

En ny handduk till köket är aldrig fel och rödrutigt är för mig verkligen kök.
A new towel for the kitchen is never wrong and Red Plaid is for me really kitchen.
En kökshandduk är ju verkligen enkelt att sy. Vill du göra det väldigt lätt för dig så fållar du bara alla sidor rakt av med en invikt fåll. Att göra en hängare i en bit tyg gör att det ser väldigt arbetat ut.
A kitchen towel is really easy to sew. Do you want to make it very easy - just hem all sides straight off with a folded hem. To make a hanger in a piece of matching fabric makes it look really stylish.
Äggen är applikationer som jag gjort väldigt enkelt i 6 D Design Creator. Sedan har jag gjort det man kallar – ”Remove Overlay” vilket gör att man tar bort den bit som blir överlappad.
The eggs are appliqués that I made in 6 D Design Creator. Then I have done what you call – "Remove Overlay" which makes it possible to remove the piece that will be overlapped.
Här ser ni att jag följt upp temat med ”Easter in Red” och använt mig av samma rosaprickiga tyg på ett av äggen.
Here you can see that I followed up the theme with "Easter in the Red" and used the same pink polka dot fabric on one of the eggs.
Visst matchar den hönan?
Certainly matches the hen?

2 comments:

  1. Neat idea as usual!
    Thanks for taking the time to share all the "goodies" you create.
    I am using many of your ideas. The re-usable hoop is GREAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Ellen. It is great to hear that you like the reusable frame - I also think it is superb.
      Lotta

      Delete