Monday, March 16, 2015

Embroidered BOM – Block 9

Nu har jag avverkat tre fjärde delar av alla block i den här BOM-en. Det har blivit påsk i den lilla byn.
Now I've completed three fourth parts of all the blocks in this BOM. It is now Easter in the small village.
Man ser det på alla ägg som flyger likt en girlang i luften med några morötter hängande emellan.
You see it on all the eggs that flies like a Garland in the air with a few carrots hanging in between. 
Jag undrar jag om moroten är för påskharen? Men jag ser ingen hare någonstans.
I wonder if the carrot is for the Easter Bunny? But I see no Easter Bunny anywhere.
Påskkycklingen sitter i en kruka utanför huset.
The Easter chicken is sitting in a pot outside the House.
Jag undrar jag vem som lagt äggen vid dörren på huset.
I wonder who put the eggs at the door of the house.

Eftersom det är Måndag så länkar jag till BambiSyr - Visa och Berätta.
Designs:  Little Village Quilt BOM from Stickbaer.de

4 comments:

  1. So sweet. I think the easter bunny loves carrots. I love this.

    ReplyDelete
  2. Härligt Lotta att du vill vara med och INSPIRERA idag på Visa och Berätta måndag!!!Tack för din länkning dit/Bambikram

    ReplyDelete