Thursday, March 5, 2015

Nostaligia and ”new” lamp




När jag var yngre så fanns AKO kolorna. Jag var speciellt förtjust i mintkolan. Sen försvann de ett antal år så döm om min förvåning när de helt plötsligt dök upp igen. När jag var på IKEA idag för att köpa en lampa så hittade jag även detta storpack med AKO mint. Nu har det kanske inte direkt med sömnad att göra. Men när jag syr tycker jag att någon liten godbit kan vara trevligt.

Den andra saken jag köpte var en lampa – med en liten LED lampa som faktiskt lyser riktigt bra. Jag ska visa er i ett annat inlägg när jag satt upp den. Men det som är så bra är att man kan klämma fast den i bordsskivan och sedan kan man rikta lampan så man får ljuset där man behöver det. Jag vet att den är bra för vi köpte en likadan fast i svart till vår son för ett tag sedan och han är mycket nöjd med den.

When I was younger there were these AKO toffees. I was especially fond of the mint toffee. Then they disappeared for a number of years so imagine my surprise when they suddenly popped up again. When I was at IKEA today to buy a lamp I found this big pack with AKO mint. Now it may not directly have anything with sewing to do. But when I sew, I think that some little tidbit can be very nice.
The other thing I bought was a lamp – with a small LED lamp that actually lights up really good. I'll show you in another post once I set it up. But what's so great is that you can pin it to the table top and then you can direct the light so you get the light where you need it. I know it is good for we bought one in black to our son a while ago and he is very happy with it.

No comments:

Post a Comment