Friday, March 20, 2015

Soon Easter…

Nu börjar det hända saker ute i naturen. Det är knoppar på träden och små vårblommor börjar titta fram. Tittar man riktigt noga kan man även se andra små saker … är det möjligen en liten kanin?
Jomen visst är det det. Springer det inte omkring små broderade kaniner i era trädgårdar? :-)
Now things start to happen in nature. There are buds on the trees and small spring flowers are starting to show. If you look really closely you can even see the other little things ... it's possibly a little bunny?
Yes but it sure is. Doesn't it run around small embroidered bunnies in your gardens? :-)
Denna lilla kanin har jag gjort som en liten ”charm” eller nyckelrings-dekoration.
Egentligen är det två applikationer som satts samman -  från en kollektion som heter ”Oster Applis”.
Den är inte helt lätt att göra och man får verkligen vara noga när man syr den.
Allt gick riktigt bra utom att jag glömde brodera nosen så den fick jag sätta dit med vaxkrita.
I morgon ska jag visa er hur jag gjorde – men som sagt här har jag verkligen töjt på gränserna.
This little bunny I've done as a little "charm" or keychain decoration.
Actually it's two appliqué designs that are put together - from a collection called ”Oster Applis”. 
It is not easy to do and you must be really be careful when sewing it.
Everything went really well except that I forgot to embroider the nose so I had to put it there with a wax crayon.
Tomorrow I'll show you how I did - but as I said here I have really stretched the boundaries.

Designs: Oster Applis from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment