Monday, April 27, 2015

Different shades of red and then some black

I söndags var det riktigt fint väder även om det stundtals var lite mulet. Jag sydde en hel del - mest småsaker som jag ville prova.
Nu måste ni bara få se min fina tulpan. Den fick slå ut utan att rådjuren åt upp den.
This Sunday it was really nice weather even though it sometimes was a bit cloudy. I sewed a lot - most trivia that I wanted to try.
Now, you must see my lovely Tulip. It got to bllom without the deer ate it up.
Sedan lekte jag lite med ett delat Monogram broderat ton i ton på filt. Nu väntar jag bara på några andra designs för att brodera ytterligare en sida för det som det ska bli. Men om de inte kommer inom några dagar får det bli en annan design. Det är ju inte så att jag saknar designs precis :-)
Monogrammet på bilden är knappt 62x39 mm i storlek och texten med mitt namn är enbart 8 mm höga så det är pyttelitet.
Then I played a bit with a split Monogram embroidered tone on tone on felt. Now I'm just waiting for some other designs to embroider an additional piece for what it will be. But if they do not come within a few days, it may be a different design. It's not that I lack designs :-)
The Monogram on the photo is barely 62x39 mm in size and the text with my name is only 8 mm high so it is tiny.
Men för inte bara ha rött så får det även bli lite svart – och det är Koltrasten som tycker att han är väldigt stilig.
But to not only have red it may even be a little black - and it's the blackbird who thinks that he is very handsome.

1 comment:

  1. Jättefint monogram tycker jag!! Önskar jag hade lust att öva lite!
    Kram

    ReplyDelete