Wednesday, April 29, 2015

VIP event at Symaskinsgrottan

I går kväll hade Pia på Symaskinsgrottan ett litet event där vi kunde se lite nyheter samt även göra lite fynd.
Det tog en fruktansvärd tid att ta sig dit, jag vet inte vad som hänt men jag tror inte jag sett sådana köer att inte ens bussarna tog sig fram. Men såsmåningom kom jag dit.
Naturligtvis blev det lite inköp även om de kort jag beställt fortfarande inte kommit. Ser ni vad jag köpt? Nåja, det är kanske lite svårt att se genom en en påse.
Last night Pia at Symaskinsgrottan had a small event where we could see some news and also do a little bargain.
It took a terrible time getting there, I do not know what happened but I do not think I have seen such queues that not even the buses came down. But eventually I arrived there.
Of course there were some purchases even if the design collections I have on order still had not arrived. Do you see what I bought? Well, maybe it's a little hard to see through a bag.
Men jag köpte två stycken mönstrade bias binding. Kul idé faktiskt och det fanns jättemånga fina färger.
But I bought two pieces of patterned bias binding. Fun idea actually and there were very many nice colors.
Sedan blev det två mindre saxar. En med lite räfflad yta och med ett skydd om man vill ha den med sig.
Then there were two small scissors. One with a little ribbed surface and with a cover if you want to have take it with you.
En väldigt fint grönmönstrad storksax. Hemma hos mig tycks saxarna fått ben för jag vet inte var de tar vägen :-)
A very nice green patterned stork scissors. At my house scissors seem to have legs, I do not know where they go :-)
En ny sprättare fick jag köpa eftersom jag klantigt nog brutit av spetsen på min andra när jag försökte peta ut ett tyg hörn på ett lite tjockare tyg. Gör inte det.
A new seam ripper was something I had to buy because I was clumsy enough to break the tip of my other when I tried to poke out a fabric corner on a little thicker fabric. Do not do that.
Sen fick vi med oss en lite present. Spännande och vad glad jag blev när jag öppnade den. 
Then we got a little gift. Exciting and how happy I was when I opened it. 
En rosa powerbank som man kan ha med sig och reservladda mobilen när det inte finns ström. Ser ni att det till och med är tryckt Symaskinsgrottan. Häftigt och mycket uppskattat.
A pink power bank which you can have with you and charge the cell phone when there is no power. Do you see that it even has Symaskinsgrottan printed on it. Awesome and much appreciated.

No comments:

Post a Comment