Monday, May 11, 2015

Finding inspiration - 1

Inspiration kan får på många sätt. Genom upplevelser, intryck av sådant man ser bland annat i naturen men även i mångt och mycket på internet.
Denna månad (maj 2015) så var det fria projektet och designen på Pfaff’s hemsida ett örngott.
Eftersom jag hade ett färdigt örngott liggande så tänkte jag gå lite halva vägen även om det förmodligen skulle vara enklare att sy örngottet själv. Men vad gör man inte för att får skapa och sy :-)
Jag ska absolut sy några egna örngott men jag måste köpa lite lakansväv eftersom jag inte hade tillräckligt hemma.
Inspiration can be in many ways. Through experiences, impressions of the things you see among other things in nature but also very much on the internet.
This month (May 2015) it was the free project and design of Pfaff's website - a pillowcase.
Since I had a ready bought pillowcase lying, I thought to go a little half-way - though it would probably be easier to sew the pillowcase itself. But what do you not do to be able to create and sew :-)
I'll definitely sew some own pillowcases but I have to buy some cotton fabric because I did not have enough at home. 
Men en fin kant kan jag väl sy på det örngott jag har? Nu tror jag inte citroner passar till detta örngott så istället valde jag en enkel linje design från en lite äldre kollektion – Textured Quilting. Visst är den fin?
But a nice edge I guess I can sew to the pillow case I have? Now, I do not think lemons fit this pillowcase so instead I chose a simple line design from an older collection - Textured Quilting. Isn’t it nice?
Syr man sedan flera på rad så får man en lång bård som kommer löpa fint på kuddens ena sida. I morgon får ni se hur det blev.
Sew several in a row, and you’ll get a long border that will run nicely on the on one side of the pillow. Tomorrow you will see how it turned out.

Designs: #231 Textured Quilting from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment