Wednesday, May 13, 2015

Pillowcase Nostalgia - 1

Att sy örngott var kul – jättekul. Därför tänkte jag ge mig i kast med ytterligare ett. Denna gång ska jag sy det från ”scratch” och använda det romantiska blå tyget med rosor jag köpte på IKEA.
Kanten längst ut får bli i vitt tyg och på det tänkte jag följa upp rostemat och brodera korsstygnsrosor.
Sewing pillowcases was fun - great fun. Therefore I thought I would challenge myself with another one. This time, I'll sew it from "scratch" and use the romantic blue fabric with roses I bought at IKEA.
The edge will be in white cotton fabric, and on it I thought, follow up the rose theme and embroider some cross-stitch roses.
Det gäller att mäta noggrant och även mäta ut var man vill att broderierna ska vara placerade.
Som ni förstår så kommer jag inte kunna brodera alla rosor i en enda omgång utan jag får dela upp det och här kommer jag att dela upp det i tre omgångar för att använda mig av en 240x150 mm broderbåge.
As you understand, I will not be able to embroider all the roses in a single round, but I'll split it and here I will divide it in three parts to be able to use a 240x150 mm hoop.
It is important to measure accurately and also measure where you want the embroideries to be placed.
Jag har använt mig av Encore funktionen i 6 D Embroidery Software för att göra en bård av denna ros.
För att dela upp broderiet kommer jag använda 6 D Stitch Editor Plus. Detta för att jag vill sätta mina egna placeringslinjer.
I am using the Encore feature in the 6 D Embroidery Software to make a border of this rose.
To divide the embroidery will I use 6 D Stitch Editor Plus. This is because I want to set my own placement lines.

Designs: Rose Kitchen from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment