Friday, June 12, 2015

Beauty bag "in-the-hoop"

Små necessärer är alltid bra att ha. Denna var en “In-The-Hoop” variant. Den är gjord i 180x130 mm bågen och kräver lite pyssel. Har man aldrig gjort något liknande skulle jag rekommendera att göra en i vanlig lakansväv så man vet tjocklek på vadd etc.
Small toilet bags are always good to have. This was an “In-The-Hoop” variant. It is made in the 180x130 mm hoop and requires some work. If you have never done anything like that, I would recommend making a test in ordinary cotton cloth, so you know the thickness of batting, etc.

Jag har använt två för mig väldigt ovanliga tyger dessutom har jag blandat rött och rosa.
I've used two for me very unusual fabrics also, I've mixed red and pink.

En riktig färgchock med andra ord.
A real color shock.

En riktigt smart väska som faktiskt inte behöver sys något manuellt alls. Allt ”göms”.
In other words, a really smart bag that you actually do not need to sew anything manually at all. All is "hidden".

Ett fack längst ut som är öppet.
A compartment at the side is open.

Men för att inte saker man har i de små facken ska ramla ut när man öppnar necessärer, såtillvida man inte alltid lägger necessären på ett bord när man öppnar den...
But for things you have in the small compartments not to fall out when you open the toilet bags, as you do not always put down the toilet bag on a table when you open it ...

… så har jag satt dit kardborrband för att hålla ihop de två inre delarna.

... I have put Velcro to hold together the two inner parts.

Man kan ju sätta kardborrband även som knäppning för det främre locket men där skulle det blivit mer synligt så jag valde en av de plasttryckknappar jag köpt.
One can put Velcro fastening the front flap as well but it would become more visible, so I chose one of the plastic snaps I bought.

Designs: Beauty Bag from Stickbaer.de

2 comments:

  1. Jag gillar den. Den är söt och prktisk. Vilken har gjort mönstret. Jag känner inte igen det med en ficka fram.
    Anki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Anki. Du ser längst ner under mitt blogginlägg varifrån den är och vad den heter. Det står Designs: sedan följer designamn och vem som gjort den.
      Lotta

      Delete