Monday, June 15, 2015

Construction

Att konstruera ”in-the-hoop” saker innebär mycket tänkande. Allt måste stämma som mått, i vilken ordning man syr, hur man sätter ihop den m.m.
Det är nästan som kugghjul som ska passa i varandra.
Detta mobilfodral konstruerade jag mest för att testa, även om jag kände mig så säker att jag faktiskt broderade just kugghjul på det.
Men nu är ju verkligheten en helt annan sak och det var så att denna inte blev helt perfekt vare sig i storlek eller i konstruktion.
Konstruktionen kunde jag fixa till bra så den delen är ordnad i broderiet för framtida bruk. Storleken kan jag inte göra så mycket åt. Den duger för nu.
To construct "in-the-hoop" things involves much thinking. Everything must match as size, in what order to sew, how to put it together, etc.
It's almost like gears that fit into each other.
This mobile case I constructed most out of testing, even though I felt so sure that I actually embroidered gears on it.
But now the reality is a different matter and it was then that this was not quite perfect either in size or in construction.
The construction I could fix in a good way, so that part is now fixed in the design for future use. The size, I cannot do much about. It is good enough for now.

Baksidan är helt vit och som fäste har jag använt en svart tryckknapp i plast.
The back is completely white and as fastening device, I have used a black push button in plastic.

Mobile case digitized in 6 D Design Creator
Design is from collection Chronos by Amanda Murphy

3 comments:

  1. Your embroidery is so neat! Fun design for a mobile case. It looks good to me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Maartje. Well as I said it works but I always go for "perfection" well some kind of anyway :-)

      Delete
  2. Tack för din inspiration du ger på Visa och Berätta måndag och din länkning dit!!Bambikram

    ReplyDelete