Sunday, June 7, 2015

I have tons of thread … - 1


Jag har mängder av tråd – broderitråd det vill säga men inte alls så mycket sytråd.
I have lots of thread - embroidery thread that is, but not nearly as much sewing thread.

Därför tänkte jag passa på att prova en tråd jag läst om. Vi får se om jag tycker den är bra eller inte.
Therefore, I thought I'd take the opportunity to try a thread I’ve read about. We'll see if I think it is good or not.

Blixtlås på metervara och löpare till detta fick också slinka ner i paketet.
Zipper on the meter and runners to this was also in the package.

Jag väntar på ytterligare ett litet paket med tråd och lite annat smått och gott. Det är alltid bra att jämföra olika sorter.
I'm waiting for another small package with thread and some other odds and ends. It is always good to compare different varieties.

Inte direkt smal som en tråd men sedan ungarna kom ut så är hon inte längre rund som en boll.
Not exactly slim as a thread but since the kids came out so she is no longer round as a ball.

No comments:

Post a Comment