Saturday, June 6, 2015

More ITH Bags

Som jag sa i mitt förra blogginlägg så tycker jag det är jättekul att kunna skicka ett budskap med det man broderar. Som denna väska med en massa sybroderier. Passar mig som gillar att sy perfekt.
Broderierna är från samma “Vintage Sewing” som nåldynan på Mobilfodralet, men här har jag broderat dem på den "In-the-Hoop"-väska jag stygnsatte förra helgen.
As I said in my last blog post, I think it's great to be able to send a message with what you embroider. As this bag with a lot of sewing embroideries. Suits me who like to sew perfect.
The embroideries are from the same “Vintage Sewing” as the Pincushion on the Mobile case, but here I embroidered them on the "In-the-Hoop" bag I digitized last weekend.
Redan då berättade jag att jag även hade gjort den så att jag kunde sy fast en liten rem i väskan. 
Back then, I told that I also had made it so that I could sew a small strap to the bag.

Naturligtvis kan man ju göra den remmen väldigt liten så att man enbart kan sätta fast en avtagbar nyckelring med rem, även om jag här valde att sy fast remmen i sidsömmen.
Of course one can make the strap smaller/shorter so that it can hold a detachable key ring with strap, although I decided to sew the strap in the side seam.

Inuti är väska fodrad på samma sätt som ”Vintageväskan” jag visade i ett tidigare blogginlägg.
Inside the bag is lined in the same way as the "Vintage bag" I showed in an earlier blog post.

Baksidan är beige och matchar foder och rem.
The back is beige and matches the lining and strap.

Här kommer nu lite närbilder på broderierna. I detta fall så har jag sytt med svart tråd.
Here are some close ups on the embroideries. In this case, I have stitched with black thread.

Måttband.
Measuring tape.

Trådrulle.
Thread spool.

Sax och knappar. 
Scissors and buttons.

Det var faktiskt riktigt roligt att sy en väska med blixtlås "In-the-Hoop".
It was actually really fun to sew a bag with zipper "In-the-Hoop".


Designs: Vinatge Sewing from Stickbaer.de
In-the-Hoop Bag is digitized using 6 D Design Creator (Embroidery Software from Husqvarna Viking)

2 comments:

  1. Jättefin väska och broderierna så perfekta!!
    Synd att jag inte fyller år----/Kram från Bambi

    ReplyDelete