Wednesday, June 3, 2015

Washable and not washable felt

Eftersom jag syr en hel del i filt så gäller det att se upp med vilken sorts filt man använder beroende på vad man ska använda det till.
Är det något som ska kunna tvättas så väljer jag vanligen tunnare vadmal eller lite tätare ullfilt.
Idag när jag cyklade hem stannade jag vid tygaffären och hittade några roliga ”tyger”. Bland de tre olika "tyger" jag köpte finns den filt som är till höger i bilden och som faktiskt ser ut som den hobbyfilt ni ser till vänster på bilden men ska vara tvättbar.
Den tvättbara filten känns mer stabil och tätt vävd. Hur det blir lär en tvätt få utvisa.
Because I sew a lot in felt it is important to be wary of the kind of felt to use depending on what to use it for. 
Is there anything that will be washed I usually choose thinner homespun or a bit more dense wool felt.
Today when I went home I stopped at the fabric store and found some fun "fabrics". Among the three different types of "fabric" I bought is this felt to the right in the picture that actually looks like the hobby felt you see to the left in the picture but is to be washable.
The washable felt feels more solid and tightly woven. How it will stand laundry time will tell.

No comments:

Post a Comment