Sunday, July 12, 2015

A pink Zipper Bag ITH

Efter att ha sytt ytterligare en väska – modell större – av samma modell som jag sytt den grå väskan så kan jag här visa den rosa väskan. Vill bara säga att den grå väskan som syddes i 130x180 mm bågen var perfekt att bara ha antingen mobiltelefonen eller ett fodral för kort i, hängandes runt halsen. Lagom storlek för att ha under en jacka.
After sewing one more bag - larger model – from the same model that I sewed the gray bag I can here to show the pink bag. Just want to say that the gray bag that was sewn in 130x180 mm hoop was perfect to just have either the mobile phone or a wallet for cards in, hanging around his neck. Perfect size to wear under a jacket.
Som ni ser så har jag här använt ett rosa blixtlås, även det på metervara. Tänk att jag aldrig insett hur himla smidigt det är med blixtlås på metervara förrän nu. Nåja, tur att man fortfarande kan lära sig saker :-)
Vilken tur att jag beställt en massa ”roliga sysaker” som blixtlås, knappar, tråd etc. Här ser ni de röda nyanserna.
As you can see, I have used a pink zipper, also on the meter. Think I never realized how amazingly convenient it is with zipper on the meter until now. Well, lucky you can still learn things :-)
How lucky that I ordered a lot of "fun sewing notions" as zippers, buttons, thread, etc. Here you see the red nuances.
Det här med att sätta på blixtlåskläppen var heller inte en av de sakerna jag känt mig helt komfortable med – tills jag såg det tips Tyger & Ting delade med sig i ett You Tube klipp. Ja – det var det som löste alla problem. Tack för att ni visade hur enkelt det kunde vara! Visst ser det läckert ut med alla blixtlåskläppar i alla möjliga färger. 
This to put on the zipper puller was not one of the things I felt completely comfortable with - until I saw the tip Tyger & Ting shared in a You Tube clip. Yes - it was that which solved all the problems. Thank you for showing how easy it could be! It sure looks delicious with all the zipper pullers in all possible colors. For those of you who do not speak Swedish I still think you will understand the way she does when you see the film.
Min rosa väska är ca 16x22 cm.
My pink bag is about 16x22 cm.
Den har förutom blixtlås även en ficka på baksidan. 
It has in addition to a zipper also a pocket on the back. 
En stilla promenad i trädgården i den tidiga morgonen är väldigt rofyllt.
A quiet walk in the garden in the early morning is very peaceful.

Designs: Zipper Bags from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment