Friday, July 10, 2015

Gray, gray, gray….


De två senaste dagarna har varit grå. Riktigt, riktigt grå. Det har regnat häftiga skurar var och varannan timme och himlen har varit så där riktigt grå som när regn och oväder är på väg.
The last two days have been gray. Really, really gray. It has been raining heavy bursts every few hours, and the sky has been really gray as when rain and storms are on the way.


Därför har det passat bra att sy just i grått – men även för jag tycker det är snyggt.
Therefore, it is well suited to sew in gray - but also because I think it's neat.

Här har jag sytt en liten ITH väska med ficka på baksidan. Den ryms i 130x180 mm brodérbågen.
Here I’ve sewn a small ITH bag with a pocket on the back. It fits in the 130x180 mm hoop.

Allt är sytt ITH och det är till och med så smart att det inte finns några synliga sömmar. Den är från en kollektion som heter Zipper Bags.
Everything is sewn ITH and it is even so clever that there are no visible seams. It is from a collection called Zipper Bags.

Små väskor är bra att ha och speciellt bra är att kunna ha dem runt halsen. Därför sydde jag ett smalt band som jag fäste på toppen av väskan.
Small bags are good to have and especially good is to have them around your neck. Therefore, I sewed a narrow strap that I sewed on the top of the bag.

Eftersom jag bara sytt fast bandet bakpå väskan är det lätt att ta bort om jag senare inte skulle vilja ha det.
As I have sewn the strap to the back of the pouch it is easy to remove if I don't want it there later.

Ser ni att fodret är vitt - liksom baksidan. Det var väldigt blött ute när jag tog fotona så lite vatten kom på väskan men det torkade relativt snabbt.
Do you see the white lining - as well as the back of the pouch behind the pocket. It was very wet outside when I took the photos so little water came on the bag but it dried relatively quickly.
Men det finns mycket andra grå saker på vår tomt. Bland annat så har vi en gråsparv som bosatt sig med en blåmes, en koltrast och en massa talgoxar.
But there are other gray things in our garden. Among other things, we have a house sparrow who has settled with a blue tit, a blackbird and a lot of great tits.

Snigeln som kommer fram i regnet är kanske inte helt grå men jag skulle säga beige grå.
The Snail coming out in the rain is perhaps it is not quite gray but I would say beige gray.

Men visst blir det deprimerande med att grått? Därför tycker jag att vi avslutar med en bild på den vackra orangea liljan där regndropparna fortfarande ligger kvar.
But certainly it will be depressing to just show gray things? Therefore, I think we finish with a picture of the beautiful orange lily where raindrops still remain.
Designs: Zipper Bags from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment