Friday, July 31, 2015

Iron Mouse

Strykjärn, vad gjorde man utan dem? Ett bra strykjärn är värt sin vikt i guld och nu har man kanske inte bara ett strykjärn.
Jag gillar mitt lilla ministrykjärn som får plats i de flesta av mina brodérbågar, som är så bra till små detaljer och till applikationer.
Irons, what was done without them? A good iron is worth its weight in gold and nowadays we might even have more than one iron.
I like my little mini iron very much as it will fit in most of my hoops, it is also good for small details and appliqués.
Men av någon anledning fastnar det alltid något kladd eller vliesofix eller dylikt på min stryksula och naturligtvis så kladdar det alltid av sig där man minst av allt vill ha det.
But for some reason it always get stuck something like glue or fusible web on my soleplate and, of course, so smudging it off where you least want it.
Därför är jag så himla nöjd med min nya lilla strykjärnsmus. Visst ser det ut som en mus?
That is why I am so amazingly happy with my new little iron mouse. Sure, it looks like a mouse?
Perfekt att stryka på exempelvis en hexagonblomma eller annat som man absolut inte vill ha en fläck på.
Enkel att göra är den också – man behöver teflonbakpapper, öljetter och ett resårband.
Perfect to iron a hexagon flower or something else that you certainly don't want a spot on.
It is so easy to make – you need Teflon baking sheet, eyelets and elastic.

No comments:

Post a Comment