Saturday, July 11, 2015

Pink a more happy or romantic color?



Efter flera dagar av grått väder och regn så gav jag mig ut i trädgården – mellan regnskurarna - för att hitta något mer upplyftande än det gråa regniga…
Nu kanske regn kan vara trevligt men inte när man syr. OK, fel sagt av mig - man kan ju med gott samvete sitta inne och sy – bara sy :-)
Men om man vill sy något som är lite gladare och mera ”ljust” så är det kanske inte just grått. Jag har några jätteromantiska rosa pastelltyger som kanske skulle passa.
After several days of gray weather and rain I went out in the garden - between the rain showers - to find something more uplifting than the gray rainy...
Now maybe rain can be nice, but not when sewing. OK, that was wrong -  one can in good conscience sit inside and sew - just sew :-)
But if you want to sew something a little happier and more "light" it may not be just gray. I have some really romantic pink pastel fabrics that might fit.

Jag ger mig ut i trädgården och tittar på om det passar ihop med lite vackra rosa blommor. Ser det bra ut så kan det säkert fungera. Vad tror ni om detta?
I am going into the garden and take a look if it matches some beautiful pink flowers. If it looks good, it will do. What do you think about this?
Eller detta?
Or this?
Kanske denna är bättre?
Maybe this is better?
Hur som tror jag att det blir något i rosa. En sak jag ska göra är några fler hållare till hörlurar för mobiltelefonen. De går fort att göra och jag ska faktiskt ge bort några till några jag känner och som jag vet kommer att uppskatta dem.
Kanske ska jag prova en ny variant med tryckknappar. Nåja vi får väl se vad jag hittar på.
However, I think it will be something in pink. One thing I should do is some more cord wraps to earphones for the mobile phone. They are quick to make and I'll give away some to some people I actually know will appreciate them.
Maybe I'll try a new version with snaps. Oh well, we'll see what I can try.
Har även beslutat mig för att göra ytterligare en sådan väska jag visade i gårdagens blogginlägg men också den i rosa.
Det är bra att ha flera brodérbågar och fler maskiner för då kan man göra fler saker samtidigt :-)
I have also decided to make another bag like the one I showed in yesterday's blog post but in pink.
It is good to have several hoops and more machines then I can do more things simultaneously :-)

No comments:

Post a Comment