Thursday, August 6, 2015

40 meters of straight stitch seams - 1

Nu har jag inte bara sytt gardiner till vardagsrummet utan även till sonens sovrum. Det går åt en hel del tyg. Även detta tyg är ifrån IKEA.
Now I have not just sewn curtains for the living room but also for my son's bedroom. It takes a lot of fabric. This fabric is also from IKEA.
Tyget heter ”SEBRAGRÄS”. Egentligen är det rätta hållet på längden men eftersom jag då skulle behövt köpa dubbelt så mycket tyg så tänkte jag utmana och vända tyget till andra ledden…
The fabric is called "SEBRAGRÄS". Actually, the correct direction is on the length but as I then would have to buy twice as much fabric I thought I'd challenge and turn the fabric to the other direction...
Nämligen på bredden. Jag tycker faktiskt det blev finare.
I.e. on the width. I think it looks nicer.
På längden hade det sett ut så här.
If I would have had it on the length, it would have looked like this.
Här ser ni de färdiga gardinerna.
Here you can see the finished curtains. 
Ni ser att det är många långa sömmar jag sytt med raksöm – närmare bestämt nästan 40 meter om man även räknar med gardinerna till vardagsrummet.
You can see that there are many long seams I stitched with straight stitches— specifically, almost 40 meters if I also count the curtains for the living room.

No comments:

Post a Comment