Monday, August 17, 2015

A Majestic Layered Appliqué Butterfly - 1

Jag har haft en broderikollektion ett litet tag nu som jag inte riktigt kunnat bestämma vad jag ska använda till. Inte så att jag inte tycker om den – för jag tycker att den är magnifik. Helt magnifik.
Jag har tvekat mellan en kjol och en kudde. Jag köpte faktiskt tyg till kjolen så det var länge en bestämd favorit. Men nu har jag faktiskt bestämt mig för att göra ett kuddfodral.
I've had an embroidery collection a little while now that I've not really been able to determine what to use for. Not that I don't like it - because I think it is magnificent. Absolutely magnificent.
I have hesitated between a skirt and a pillow. I actually bought fabric for the skirt so it was a definite favorite. But now I've actually decided to make a cushion cover.
Men den är stor och den kräver att man syr den i den stora Majestic bågen som är 360x350 mm. Det i sig kräver lite planering.
But it is large and it requires that you sew it in the large Majestic hoop that is 360x350 mm. That in itself requires a little planning.
Det svåra med flera av dessa broderier är att de är 3 dimensionella applikationer och eftersom anvisningarna för broderiet säger att man ska klippa till både vadd och tyg för hela applikationen och sedan vika undan halvorna man inte arbetar med så är det lite svårare.
Men jag tänkte visa er hur det går till och även bjuda på några små misstag jag gjorde (man ska alltid kolla två gånger annars får man helt enkelt ta lite extra jobb) samt även en upptäckt som gjorde det hela mycket enklare. Men det var nog bara en tillfällighet och går inte att tillämpa på alla broderier.
Det är faktiskt inte så svårt att arbeta med splittade broderier även om applikationer naturligtvis är svårare. Det gäller bara att veta hur och ha bra förutsättningar i form av en bra splittad design.
The hardest part with some of these embroideries are that they are 3 dimensional appliqués, and because the instructions for the embroidery says to cut both the batting and fabric for the whole appliqué design and then fold away the halves you are not working with, it's a little more difficult.
But I thought I'd show you how to do this and also show some small mistakes I did (you should always check twice or you will simply have to  take a little extra work) but also a discovery that made the whole thing a lot easier. But it was probably just a coincidence and cannot be applied on all embroideries. 
It's actually not that hard to work with split embroideries although appliqué desigs, of course, are more difficult. You just have to know how and have good prerequisites in the form of a good split design.
Designs: #286 Majestic Layers from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. Sounds like this will be an interesting tutorial... as usual.
    Thanks for sharing so many of your talents.

    ReplyDelete