Sunday, August 9, 2015

Unusual use?

Häromveckan köpte jag en förpackning häftmassa, ni vet det där kletiga som man kan fästa affischer på väggen med utan att det blir märken när man sedan tar bort det.
Kan man använda det till något annat? Inom sömnad? Ja, det vet ni säkert att jag naturligtvis kommer att pröva och tänja på gränserna.
The other week I bought a pack adhesive, you know that sticky sort that you can attach posters to the wall without getting marks when removing it.
Can you use it for something else? In sewing? Well, as you know for sure that I will obviously try and push the limits.
Det första jag använt det till var att fästa mönsterpapper på mönstret. Jag vill ju inte klippa sönder ett multi storleksmönster. Jag fäster några små ”pluttar” på mönsterdelen.
The first thing I used it for was to attach the tracing paper on a pattern. I do not want to cut in a multi-size pattern. I attach some small "dots" on the pattern part.
Sedan fäste jag mönsterpappret ovanpå. Det fungerade alldeles utmärkt.
Then I put the tracing paper on top. It worked just fine.
Det små pluttarna förvarar jag mellan 2 delar plast från en gammal plastmapp.
The small “dots” I keep between 2 pieces plastic from old plastic folder.
Vad jag ska sy? Jo jag tänkte faktiskt sy ett par boxerkalsonger till min son. För 2 år sedan köpte jag ett nytt boxermönster från Lisa på LG Sömnad. Jag har använt flera av hennes mönster tidigare och vet att de är jättebra.
What I'm going to sew? Well, I was actually thinking about sewing a pair of boxer shorts to my son. 2 years ago I bought a new boxer pattern from Lisa at LG Sewing. I have used several of her patterns before and know that they are great.
Jag ska åtminstone börja klippa ut delarna, sedan på vi se om jag syr idag för det är fruktansvärt varmt. Annars är nog det smartaste att ta siesta som den här lilla sötnosen. Hon jobbade så hårt i går. Jag ska visa er i ett annat blogginlägg.
I'll at least start cutting out the parts and then we will see if I sew today it is terribly hot. The wise thing to do is probably to take a siesta as this little cute squirrel. She worked so hard yesterday and I will show you in another blog post.

No comments:

Post a Comment