Saturday, August 22, 2015

Why haven’t I tried this before?

Under alla år jag sytt så har jag hört om folk som säger att det är så bekvämt att sy i knappar med maskinen.
Nej då inte jag inte. Det fungerar alldeles utmärkt att sy knappar för hand – och så är det ju så mycket lättare:-)
Over the years I have been sewing, I have heard of people saying that it is so easy to sew on buttons with the machine.
Oh no, not I. It works just fine to sew buttons by hand – and so it's so much easier :-)
Nu råkade det sig så att min son kom och sa att två byxor saknar en knapp och eftersom lagningar är min favoritsysselsättning - så får jag väl åtgärda det :-)
Kan du inte använda din maskin och sy i knappar frågar han. Jo…det kan jag men det är så bökigt, svarar jag lite undvikande.
Jamen det är väl inte så mycket jobbigare än att sy en söm, säger han.
Hmm, säger jag och nu går jag ner till syrummet och beslutar mig för att testa.
Men – det gick ju jättelätt. Varför har jag inte provat det här förut? Jag har ju till och med köp en speciell fot för det.
Now it so happened that my son came and said that two pants don’t have a button, and because repairs are my favorite - I may well fix :-)
Can’t you use your machine and sew in the buttons he asks.
Well ... that I can but it is so troublesome, I answer a bit evasive.
Well is it so much harder than sewing a seam, he said.
Hmm, I say, and now I go down to the sewing room and decide to test.
But it was really easy. Why have I not tried this before? I have even bought a special foot for it.
Ja, ja – besegrad men jag upptäckte ju något bra i alla fall:-)
Well, yes – defeated but I discovered something good anyway :-)

1 comment:

  1. I figured this out about four years ago when I purchased a used Pfaff 2134.
    I went through the user manual trying out every attachment/foot that came with it.
    I cannot believe people pay $15-20 US at the dry cleaners for this.

    ReplyDelete