Wednesday, September 2, 2015

Inspiration from the garden - 4

Ok, nu har vi en sketch liknande design. Men vad ska jag göra med den?
Jo förutom att jag tänkte göra en liten necessär så tänkte jag inte ha den helt naturell men hur det går till tänkte jag inte avslöja idag.
Jag tänkte heller inte göra hela necessären ”in-the-hoop” även om det skulle vara kul. Däremot tänkte jag färdigställa framsidan och baksidan ”in-the-hoop” om man nu kan kalla det så.
För att få broderiet att lyftas fram lite mer tänkte jag infoga en sketch liknande stippling och göra både framsidan och baksidan.
Vet ni hur lätt det är att infoga ett stipplingsmotiv som detta i 6 D Embroidery Extra?
Ok, now we have a sketch-like design. But what should I do with it?
Well, except that I was going to make a small toiletry bag I did not intend to have it quite plain but how that is done I am not going to reveal today.
I wasn't thinking to do the entire toilet bag "in-the-hoop" although it would be fun. However I was thinking to complete the front and back "in-the-hoop" if one can call it that.
To get the embroidery to be highlighted a little bit more, I thought I’d insert a sketch-like stippling and make it on both the front and back.
Do you know how easy it is to insert a stippling motifs like this 6 D Embroidery Extra?

No comments:

Post a Comment