Wednesday, October 7, 2015

Ghosts? - 3

Min planering av spökdesignen går vidare. Eftersom jag bestämt mig för att lägga till ett lager kristallorganza så tänkte jag sy fast organzan precis innan satin sömmen sys. Dessutom hade jag även tänkt ha ett lager ullfilt på baksidan av spöket. Organzan kommer jag sedan att bränna bort.
Det jag nu gör är att lägga till en Running Stitch linje i en annan färg.
Därefter ska jag infoga den linjen på rätt plats. Men låt oss inte gå händelserna i förväg utan låt mig istället i mitt nästa inlägg berätta hur jag gör steg för steg.
My planning of the ghost design goes on. Since I decided to add a layer of crystal organza I thought I'd sew the organza just before the satin stitch is sewn. Also, I had even thought to have a layer of wool felt at the back of the ghost. The Organza will then be burned away.
What I now do is to add a Running Stitch line in a different color.
Then I insert the line in the right place. But let's not get ahead of, but let me instead in my next post tell how I do step by step.

No comments:

Post a Comment