Wednesday, October 14, 2015

More spooky things - 1

I dag blev ytterligare en sen dag på jobbet. Så pass sen att jag inte vågade cykla hem i dimma och mörker över den höga bron och genom ett mörkt skogsparti. Spöklikt. Så det blev en taxi.
Men i morse satt jag och lekte lite i mitt 6 D Embroidery Software och gjorde faktiskt ytterligare en variant på ett spöke och lade till texten Halloween. I några kommande avsnitt ska jag beskriva hur jag gjorde detta broderi – jätteenkelt faktiskt.
Sen fick jag en jätteroligt meddelande av min symaskinsåterförsäljare. Det nya dataprogrammet PREMIER+™ ULTRA jag beställde för en tid sedan har kommit. Eftersom denna helg blir min första riktigt lediga på ett bra tag så ser jag verkligen fram emot att få prova det programmet.
Today was another late day at work. That late that I did not dare ride the bike home in the fog and darkness over the high bridge and through a dark forest. Spooky. So I took a taxi.
But this morning, I sat and played a bit in my 6 D Embroidery Software and did, in fact, yet another variation on a ghost and added the text Halloween. In some upcoming blog posts, I'll describe how I did this design - really easy actually.
Then I got a great message from my sewing machine dealer. The new Embroidery Software program PREMIER+™ ULTRA I ordered some time ago has arrived. Since this weekend will be my first really free weekend in quite a while I am looking forward to try the program.

No comments:

Post a Comment