Wednesday, October 28, 2015

Quilted Mosaic - 5

Dagarna kommer och dagarna går…… Usch, jag tycker tiden går så fort. Jag har hunnit med ytterligare två block i mitt Mosaic projekt – det blev inte riktigt en per dag, men vad gör det när det finns så mycket annat vackert att njuta av. Visst ser mina block faktiskt ut att passa in i hösten bland alla löv?
The days go by ...... and, I think time goes so fast. I have done two more blocks in my mosaic project - there was not really one per day, but what does that matter when there is so much more beautiful to enjoy. Don’t my blocks look like autumn among all the leaves?
Löv på marken kan användas för att täcka över plantor som behöver lite värme i vinter, och vintern kommer för det blir kallare och kallare.
Leaves on the ground can be used to cover plants that need a little warmth in winter and winter is soon here because it gets colder and colder.
I morse var det faktiskt ett tunt lager is i fågelbaden. De ska snart göras rent och ställas in för vintern.
This morning it was actually a thin layer of ice in birdbaths. They will soon be cleaned and put away for the winter.
I helgen var det däremot ett strålande väder och hösten visade sig i all sin prakt. Se bara på detta magnifika röda träd nere på ängen.
This weekend, however, it was a brilliant weather and autumn showed itself in all its splendor. Just look at this magnificent red tree down on the meadow.
Fåglarna kan fortfarande simma i dammen men snart kommer den vara täckt av is.
The birds can still swim in the pond, but soon it will be covered by ice.
Nyponen hänger röda på buskarna och dessa hade en sådan rolig form.
Red rose hips hang on the bushes and these had such a funny shape.
På vägen hem såg jag några jättehöga granar och jag har aldrig sett så mycket kottar i toppen av en gran. Jag undrar vad vår ekorre skulle säga?
On the way home, I saw some really tall fir trees and I have never seen so much pine cones in the top of a fir tree. I wonder what our squirrel would say?
Nåja, nu återstår att klippa hoppstygn och fästa – det tråkiga arbetet.
Well, now remains to cut jump stitches and tie - the tedious work.

No comments:

Post a Comment