Sunday, October 25, 2015

Sewing Festival October 2015 - 3

Nåväl, nu lämnar vi symaskinerna – nästan – för se vilket underbart litet visitkort jag fick med när jag köpte ”Ottobre” tidningen. Jag glömde fråga om Designer EPIC kunde brygga en kopp kaffe åt mig :-)
Well, now we leave the sewing machines - almost - just look what a wonderful little business card I got when I bought the "Ottobre" magazine. I forgot to ask if the Designer EPIC was able to brew a cup of coffee for me :-)
Här är I alla fall senaste Ottobre tidningen. En fantastisk tidning med många användbara mönster – även i större storlekar.
Here is the latest Ottobre magazine. A great magazine with many useful patterns – even in larger sizes.
Jag köpte även lite Madeira tråd i Husqvarnabutiken i Vimmerby’s monter. Det är väldigt få som säljer Madeiratråd åtminstone här i Stockholmstrakten så det var väldigt kul att se hela sortimentet. Lite vanlig sytråd i grått och en vacker dov lila färg samt en glittrande metallic tråd.
I also bought some Madeira thread from Husqvarnabutiken in Vimmerby's booth. There are very few who sell Madeira thread at least here in the Stockholm area so it was very fun to see the full range. Some regular sewing thread in gray and beautiful muted purple color as well as a glittering metallic thread.
Det blev även en liten böjd sax. Jag gillar guldfärgen det gör att den ser mer antik ut. Sedan såg jag att det fanns beige undertråd i bomull. Den måste jag prova.
I also bought a small pair of curved scissors. I like the gold color that makes it look more antique. Then I saw that there was beige bobbin thread in cotton. That I must try.
Lite ull från Korp’s så att jag har när väl kortet med den vackra filtstjärnan finns tillgängligt. Jag tror att sådana skulle bli väldigt vackra som fönsterdekoration.
Some wool from Korp’s so that I have once the card with the beautiful felt star is available. I think that such would be very beautiful as window decoration.
Sedan köpte jag lite smyckesdelar. Svart rund gummitråd och fästen. Jag har en idé. Men å andra sidan har jag väldigt många idéer – alldeles för många faktiskt :-)
Then I bought some jewelry parts. Black round rubber thread and mounts. I have an idea. But on the other hand I have many ideas – far too many in fact :-)
En Syfestival skulle inte vara komplett utan ett besök hos Tyger & Ting. Där köpte jag ett av deras senaste mönster ”Packade sillar”. Ett helt fantastiskt mönster som jag bara föll pladask för så fort jag såg det.
A Sewing Festival wouldn't be complete without a visit to Tyger & Ting. There I bought one of their latest designs "Packed herrings". An absolutely amazing pattern that I just fell head over heels for as soon as I saw it.
Till den duken/löparen köpte jag ett blått och svartvitt tyg. Det blev även en flaska av Roxanne’s Basting Glue i en ny spännande flaska.
For that table runner, I bought some blue and black and white fabric. There was also a bottle of Roxanne's Basting Glue in an exciting new bottle.
Photo taken in Tyger & Ting booth
Här ser ni den fantastiska duken uppsydd.
Here you see the amazing table runner sewn.
Photo taken in Alpaca of Sweden's booth
Sedan köpte jag faktiskt garn för att sticka för första gången på många år. Lite småsaker har jag gjort men när jag såg detta helt oemotståndliga alpackagarn och kände hur mjukt det var så kunde jag inte motstå att se vad som fanns. 
Then I actually bought some alpaca yarn for knitting for the first time in many years. I've done some small things, but when I saw this completely irresistible alpaca yarn and felt how soft it was, I could not resist seeing what was available. 
Nu ska jag inte sticka med detta tjocka gosiga garn utan det blir ett tunnare garn som ni ser på bilden men i en mörkare grå färg. Den fanns inte så jag kommer att få det hemskickat i nästa vecka. Av det ska det bli ett par torgvantar.
Now I will not do anything with this thick cuddly yarn but rather a thinner yarn as you see in the picture, but in a darker gray color. It was available so I will get it sent home next week. For that, it will be a pair of finger less gloves.
Det blir mörkt fort nu om kvällarna och i natt (eller i morse kanske är mer korrekt) så ställde vi om till vintertid, så det lär bli ännu mörkare när jag cyklar hem. Därför är reflexband en bra investering.
It gets dark fast now in the evening and this night (or perhaps this morning is more correct) we set the clocks to winter time so it'll be even darker while cycling home. Therefore, the reflective tape is a good investment.
Det var det jag köpte på syfestivalen men på vägen hem steg jag av tåget och gick in i en hobbyaffär och köpte lite Fabric Medium och penslar för att måla på tyg. Man ska verkligen tänja på gränserna och prova olika tekniker.
Jag hoppas att ni fått lite inspiration även om ni själva inte hade möjlighet att besöka Sy Festivalen.
That was it that I bought on the Sewing Festival, but on the way home I stepped off the train and went to a hobby shop and bought some Fabric Medium and brushes to paint on fabric. One should really push the boundaries and try different techniques.
I hope you got some inspiration, even if you yourself didn’t have the opportunity to visit the Sewing Festival.

4 comments:

  1. Love the Herrings table runner, Lotta. And the fabric you purchased looks perfect - can't wait to see it done. I also love the other table runner in the Tyger and Ting booth - the cream and mustard one with the "ladder" effect. I do so enjoy hearing of your sewing festival experiences.

    ReplyDelete
  2. Thank you Pamela. Tyger&Ting has so many nice fabrics and patterns, the colors are always so well matched //Lotta

    ReplyDelete
  3. Åh så mycket underbara saker du hittade på syfestivalen. Kom på försent att den skulle vara så jag får sikta på en lite mindre variant i Malmö till våren.

    ReplyDelete
  4. Tack Lotta för din länkning och den inspiration du ger oss idag på Visa och Berätta måndag!! Bambikram

    ReplyDelete