Monday, November 30, 2015

Christmas Curtains – 1

I går var det första advent och som sig bör sattes det upp ljusstakar och även nya gardiner i köket. Årets motiv blev granar och vem har sagt att granar behöver vara gröna?
Mina gardiner, ja – de har jag funderat länge och väl på. Föremålen för dekorering har ändrat sig minst 3-4 gånger men så av en händelse så satt jag och testade lite med mitt Embroidery Software – Premier+ Ultra – och då föll allt på plats. Enkelt och riktigt juligt.
Yesterday was first of advent and as it should we put up candlesticks and also some new curtains in the kitchen. This year's motif was trees and who said trees need to be green?
My curtains, well – I have been thinking long and hard on those. The objects of decoration have changed at least 3-4 times but then just like that I sat and tested a bit with my Embroidery Software - Premier + Ultra – and then everything fell into place. Simple and absolutely Christmas.
Raw Edge Appliqué är verkligen en av mina absoluta favoriter och det går fort att sy. Naturligtvis kan man klippa till granarna, pressa fast med vliesofix och sedan sy en söm på vanlig symaskin. Men nu råkar jag ju tycka att det är roligt att maskinbrodera – så därför blev det så.
Jag ska visa er i några kommande inlägg hur vansinnigt enkelt det är att göra detta granar i Premier+ Ultra – Create delen.
Raw Edge Appliqué is really one of my absolute Favorites and it fast to sew. Of course, you can cut the trees, press in place with fusible web and then sew a seam on a sewing machine. But now I happen to think it's fun to machine embroider – so therefore that’s the way I did it.
I'll show you in some upcoming posts how extremely easy it is to do these trees in the Premier + Ultra – Create part.

Embroidery Software Premier+ Ultra is from Husqvarna Viking

3 comments:

  1. Tack för din länkning och den inspiration du ger oss idag på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    ReplyDelete
  2. Love your curtains with polka dot Xmas trees. Adorable. Love to see hw yoou did it.

    ReplyDelete