Sunday, November 1, 2015

Quilted Mosaic - 6

Ok då har jag tagit igen lite av de block jag inte gjort när jag sa ett block per dag. 6 block är nu sydda och jag ska avslöja vad det ska bli – en bordslöpare.
OK then, I have now made some of the blocks I didn't do when I said one block per day. 6 blocks are now sewn and I'll reveal what it will be – a table runner. 
Jag kommer att skära blocken längs de mittersta kantlinjerna och plocka bort ”Basting Stitches”. Däremot kommer jag inte skär lägs de bägge yttre kortsidorna.
I will cut the blocks along the middle “outline seam” and pick off the "Basting Stitches". I will however not cut along the outer short end sides.
Sedan sicksackar jag ihop dem och syr sedan en satinsöm över kanten. Jag har valt att använda den lite taggiga satinsömmen som är så fin till applikationer.
Then I’ll zigzags them in pairs and then sew a satin seam over the edge. I have chosen to use the “uneven” satin seam which is so nice for appliqués. 
Den främsta anledningen är helt enkelt att om man inte syr precis rakt så blir det mycket tydligare med en vanlig rak satin söm.
Men ni kan ju naturligtvis sy på remsor eller varför inte sicksackband. Nu fortsätter jag med att sy på de resterande blocken. Det enda jag inte är helt klar över är om jag ska lägga på en remsa på sidan så duken blir aningen bredare. Nåja, det hinner jag bestämma när alla block är påsydda.
The main reason is simply that if you do not sew completely straight it will be so much neater than with a regular straight satin stitch.
But you can, of course, sew on strips or rick rack. Now, I’ll continue to sew on the remaining blocks. The only thing I am not clear about is whether I should put on a strip on the side so the table runner becomes slightly wider. Oh well, that can I decide when all blocks are sewn on.

Designs: #288 Mosaic Mini Collection from Husqvarna Viking

3 comments:

  1. Very Lovely! A dark brown binding around the edges to match your centers would look good. Your table runner is very striking! Did you use a pattern? Julia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Julie.
      I didn't use a pattern. If you look at the previous posts in this series you can see that I used an embroidery design and then I made it into an "in-the-hoop" design by using the Quilt Block Wizard in 6 D Extra (Embroidery Software).

      Delete
  2. Before I asked I looked... after I wrote you, I looked some more and did find how you made it. Thank you Lotta! Also, thank you for sharing your progress!

    ReplyDelete