Monday, November 2, 2015

Quilted Mosaic - 7

Jo visst behöver jag lite extra bredd. Om jag lägger på ca 5 cm på varje sida så kommer löparen att bli ca 34-35 cm bred och det blir lagom på mitt bord. Kommer ni ihåg hur blocken såg ut från början?
Yes, of course I need a little extra width. If I put on about 5 cm on each side the table runner will be about 34-35 cm wide and it will be just right on my table. Remember how the blocks looked from the start?
Eftersom det var så mycket linjer i mitt mönster så bestämde jag mig för att fortsätta med linjer och göra långa sidstycken med sydda kanaler.
Because there were so many lines in my design I decided to continue with lines and make long side panels with stitched channels.
Meningen är att dessa linjer ska användas dels för att sy fast sidorna i duken på samma sätt som jag sytt ihop de olika blocken. Men också vara en linje som jag kan sy fast kantremsan på. Det närmar sig …
The idea is that these lines will be used partly to sew the sides of the table runners in the same way that I sewed together the different blocks. But also be a line that I can sew the binding strips on. It is getting closer ...

Designs: #288 Mosaic Mini Collection from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. Det kommer till att bli hur snyggt som helst, när du är klar! Kram Immi

    ReplyDelete