Sunday, November 15, 2015

Tiny Lace – 1

Freestanding Lace (spets broderad på maskin) är nog en av de mer fascinerande sakerna med en brodérmaskin tycker jag. Tänk att kunna göra så fina saker som man broderar på vattenlösligt mellanlägg och sedan är det en design som håller ihop. Bilden ovan visar några av mina ”all-time favorites” när det gäller ”freestanding lace” nämligen uppföljaren till det helt underbara kortet med ”freestanding lace” - Christmas Lace Det kortet heter då följaktligen Christmas Lace II. Så otroligt välgjorda och blev de inte fina i rött?
Freestanding Lace (lace embroidered on the machine) is probably one of the more fascinating things about an embroidery machine, at least I think so. Imagine being able to do such nice things you embroiders on water-soluble stabilizer and then it's a design that holds together. The photo above shows some of my "all-time favorites” when it comes to "freestanding lace" which is the sequel to the lovely card with "freestanding lace” - Christmas Lace. The card is then consequently called, Christmas Lace II. So incredibly well made and don't they look nice in red?
Freestanding Lace är något jag inte ännu klarar av att göra så att jag är nöjd med resultatet så därför köper jag gärna sådana designs för att göra exempelvis prydnader till julgranen eller vackra ”Lace smycken”. Ni som följt min blogg kommer kanske ihåg dessa vackra örhängen med tillhörande armband jag gjorde förra året?
Freestanding Lace is something I do not manage to make so that that I am happy with the results so I am happy to buy such designs for making ornaments as for the Christmas tree or beautiful "Lace jewelry". Those of you who follow my blog may remember these beautiful earrings with matching bracelet I made last year?
Att göra små ”lace broderier” är inte helt lätt och därför var det jätteroligt att finna liknande i en brodérkollektion som heter ”Tiaras and Crowns”.
To make small "lace embroidery" is not straightforward and it was perfect to find similar in an embroidery collection called "Tiaras and Crowns"
Eftersom dessa hjärtan är väldigt små ca 20 mm och jag beslutat att använda vanlig beige sytråd så förstorade jag dem en aning i mitt Premier+ Ultra (Embroidery Software) – bara några procent – mest för att jag skulle kunna skära upp de små knapphålen. Ser ni dem? Fantastiskt :-)
As these hearts are very small - about 20 mm and I decided to use a standard beige sewing thread I enlarged them a little in my Premier+ Ultra (Embroidery Software) – just a few percent — mostly so I could then cut up the small buttonholes. Can you see them? Fantastic:-)

Nu ligger de på tork. Min korkmatta är fantastisk på många sätt och den är nog en av de mer praktiska sakerna jag gjort.
Now they are drying. My Cork mat is amazing in many ways and it is probably one of the more practical things I’ve done.

Designs: Tiaras and Crowns, Christmas Lace, Christmas Lace II and Jewelry Kit are from Husqvarna Viking and Premier+ Ultra is Embroidery Software from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment