Friday, December 25, 2015

Christmas Day, December 25 2015

Så var då julafton över för denna gång, men det är fortfarande ett antal dagars ledighet kvar.
Det var en fin jul precis så lugn som jag hoppats på. Det blev några julklappar och de var jag också jättenöjd med. Den här fina burken fick jag av en god vän. Tack den är underbar. Visst passar den fint med min julros?
So then Christmas Eve is over for this time, but there are still a number of days of leave left.
It was a nice Christmas Eve just as calm as I hoped for. There were a few Christmas presents and I was also really pleased with them. This fine can was given me by a good friend. Thank you it is wonderful. Sure, it fits nicely with my Poinsettia?
Det har varit en konstig vinter så här långt. Det är alldeles för varmt. I morse var det +8 C men det blåste så kallt att det faktiskt kändes som -8 C. En promenad var jag ändå tvungen att ta. Det var bara att klä på sig vindskyddskläder. På min promenad såg jag en julgran – en alldeles naturell julgran. Så ser de ut i naturen.
It's been a weird winter so far. It is just too hot. This morning it was +8 C, but the wind was so cold it actually felt like -8 C. A walk, I still had to take. It was just to get dressed in windbreak clothing. On my walk I saw a Christmas tree - a perfectly natural Christmas tree. This is how do they look in nature.
När jag kom ner till fågeldammen så blev jag förvånad att det var så mycket fåglar. Men det är ingen is, fast grått och trist ser det ut.
When I came down to the bird pond I was surprised that there were so many birds. But there is no ice, solid gray and dull it looks.
Till och med den lilla ön i dammen såg mörk och trist ut. Men vi har ju passerat den mörkaste tiden nu och nu går det mot ljusare tiden även om man inte märker så mycket av det ännu.
Even the small island in the pond looked dark and gloomy. But we have passed the darkest time now, and now it goes towards brighter time even if you do not notice so much of it yet.
Juldagen innebär Julotta men det är en sak jag fortfarande aldrig besökt och varje år säger jag nästa år…
Christmas Day means “Julotta” (early service in church at Christmas Day) but there is one thing I still never visited and every year I say next year ...
När det gäller sömnad så har jag börjat sy en grytlapp. För sent? Nej då, enligt visan ”Nu är det jul igen…” så varar ju julen ända till Påska…
When it comes to sewing, I have started to sew a potholder. Too late? No, according to the song "Now it's Christmas again ..." Christmas endures until Passover...

No comments:

Post a Comment