Saturday, December 5, 2015

Christmas gift bags

Har ni börjat slå in julklapparna ännu? Inte jag men det kommer. Dock är det inte så många julklappar – trodde aldrig jag skulle säga att det är inte julklapparna som betyder nåt utan det är sällskapet och maten. När man var liten lät detta bara så konstigt.
Däremot kan jag tycka att det är kul att göra fina klappar som man antingen gör själv eller dekorerar med något man gjort själv.
Ett alternativ till papper kan vara en liten julpåse. Den här är så finurligt sydd att den är både gjord ITH (in-the-hoop) men även fodrad och det syns inga sömsmåner.
Have you started to wrap the Christmas presents yet? Not me, but I will. But it is not so many presents - never thought I'd say it's not the Christmas presents that mean something, but it is company and the food. When you were little this just sounded so strange.
However, I think it's fun to make nice gifts that you either do yourself or decorate with something you made yourself.
An alternative to paper can be a small Christmas bag. This is so cleverly sewn, both made ITH (in-the-hoop), but also lined and there are no visible seam allowances.
Visst blev den ljuvligt söt? Den matchar ju de fina juletiketterna jag gjorde förra veckan.
It sure is sweet, isn’t it? It matches the adorable Christmas labels I did last week.
Jag har sytt den i samma tyg som jag sydde mina julgardiner, ett tyg – LENDA - från IKEA. Det är 100% bomull men har lite av en linnestruktur tycker jag.
I have sewn it in the same fabric I sewed my Christmas curtains, a fabric – LENDA - from IKEA. It is 100% cotton, but has a bit of a linen structure I think.
Stjärnorna fick vara i ”gnistrande guld”.
The stars were sewn in "sparkling gold".

Designs: Weihnachts-Säckchen ITH

No comments:

Post a Comment