Thursday, December 3, 2015

Corner Bookmark - 1


Usch vad jag är trött på det väder vi har. Ena dagen regnar det och är milt sedan fryser det på. Nu vill jag att det ska komma lite snö och bli kallare så vi får det lite ljusare. Häromdagen var det strömavbrott i ett par timmar på kvällen och det var alldeles otroligt så mörkt det blev. Innan jag hittade min ficklampa så fick jag i princip känna mig fram var jag skulle gå. Nåja, det var övergående så det var bara att krypa ner i sängen och försöka läsa lite med en ficklampa.
Apropå läsa så kan man ju behöva veta var man är och därför har jag sytt detta fina bokmärke med mitt namn från ett av projekten på Husqvarna Vikings hemsida.
Det var lite trixigt att skapa detta hörnbokmärke för det fanns inga direkta mått och kanske är det för att man ska ha friheten att göra dem väldigt personliga både i utseende och i storlek. Men jag tänkte i alla fall ge er några tips hur jag tänkte och gjorde i mitt nästa blogginlägg.

Yikes, what I'm tired of the weather we have. One day it rains and is mild then the next day it is freezy. Now I would like to have some snow and that it gets colder as it then will be little brighter. The other day there was a power failure in a couple of hours in the evening and it was absolutely incredible how dark it was. Before I found my flashlight I basically had to feel the way I would go. Well, it was transient as it was only to crawl into bed and try to read a little bit with a flashlight.
Speaking of reading, one of course wants to know where you are and therefore I have sewn this nice bookmark with my name from one of the projects on the Husqvarna Viking web site.
It was a bit tricky to create this corner bookmark as there were no direct measurements and perhaps it is that one should have the freedom to make them very personal, both in appearance and size. But I thought, anyway give you some tips how I thought and did in my next blog post.

No comments:

Post a Comment