Thursday, December 31, 2015

Happy New Year – Gott Nytt År

I dag vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt År. Jag vill tacka alla er som följt min blogg och hoppas att ni ska finna nya spännande projekt att läsa om även nästa år.
Today I want to wish you all a very Happy New Year. I want to thank all of you who have followed my blog and hope you will find new exciting project to read about next year as well.
Så här på årets sista dagar har jag pysslat lite med applikationer i mitt Premier+ Embroidery Software. Det finns ju en del nya funktioner som jag inte utforskat så mycket ännu – som detta med applikationer.
So here on the last days I have been trying out new functions for appliqué in my Premier+ Embroidery Software. There are some new features that I have not explored much yet - like this with appliqué.
Ja nu är väl inte applikationer något nytt men att kunna skicka till en maskin som skär ut tygbitarna är nytt. Nu har jag ingen sådan maskin men det betyder ju inte att jag inte kan utnyttja funktionerna även om jag klipper manuellt.
Well now appliqué in itself is not something new but to send to a machine that cuts out fabric pieces are new. Now I have no such machine but it does not mean that I cannot use this function, even if I cut manually.
Övning ger färdighet så jag ska nog prova lite mer. Om det går snabbare än att sy på traditionellt sätt och sedan klippa? Ja det vet jag kanske inte men i det här fallet så hade det varit näst intill omöjligt att klippa runt kanterna om man inte hade separata delar. Ja naturligtvis hade jag kunnat lägga på separata delar och klippt sedan. Men man måste ju prova nya saker ibland.
Practice makes perfect, so I'll probably try a little more. If it is faster than stitching in the traditional way and then cut? Well I don’t know it may not be. But in this case it would have been almost impossible to cut around the edges if you didn’t have separate parts. Yes of course I could have been able to add separate parts and then cut ... but you have to try new things sometimes.

Premier+ Embroidery Software is from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. WOW, das ist toll, liebe Lotta!!!

    Happy New Year für Dich!!!

    Liebe Grüße
    Tatjana

    ReplyDelete