Wednesday, December 23, 2015

”Leather” Earbud Holder - 3

Det var väl inte så svårt att göra den designen?
It was not so hard to do the design, was it?
Det är nästan ännu enklare att sy den eftersom alla kanter är ”Raw Edge” och med tanke på tygvalet så fungerar det alldeles utmärkt. Jag börjar med att klistra över en bit mellanlägg där jag hade sytt nyckelringhållaren.
It's almost easier to sew it as all edges are "Raw Edge" and given the choice of fabric it works just fine. I start by pasting over a piece of stabilizer where I had stitched key ring holder.
Sedan limmar jag dit en bit “fusk” läder.
Then I glue a piece of "fake" leather in the middle.
Därefter är det bara att börja sy.
Then you're ready to start sewing.
När designen är sydd så tar jag bort bågen och lossar mellanlägget ur bågen och river bort det mesta av mellanlägget. Därefter fäster jag en bit hobbyfilt på baksidan. Jag tog lite limstift som jag stryktorkade.
When the design is stitched I remove the Hoop and loosen the stabilizer out of the hoop and then tear away most of the stabilizer. Then I attach a piece of hobby felt on the back. I took a bit of glue sticks that I iron dried.
Därefter så sydde jag med vanlig maskin precis utanför sicksacksömmen.
I then sewed with an ordinary machine just outside the zig-zag stitch.
Så här ser baksidan ut.
This is what the back looks like.
Därefter är det bara att klippa runt den sydda kantsömmen.
Then, simply cut around the sewn outline stitch.
Nu ska vi mäta ut var knapparna ska sitta. Jag gör en liten markering med knappen.
Now we are going to measure out where the buttons should be. I make a small mark with the button
Sedan använder jag min Prymtång och Color Snaps.
Then I use my Prym pliers and Color Snaps.
Jag gör hål med en vass syl.
I make holes with a sharp awl.
Sen är det bara att sätta dit tryckknapparna.
Then you can fasten the push buttons.

Så här blir det.
This is what it looks like.

No comments:

Post a Comment