Monday, January 11, 2016

Appliqués in Wizards - 1

När mitt Premier+ Ultra kom så var jag naturligtvis nyfiken på vad som var nytt och vad man kunde göra. En av de saker som talades om var att man kunde skicka mallar på applikationer till en skärmaskin. Nu har jag ingen skärmaskin men man kan ju klippa ut för hand. Likaså såg jag att man kunde få dessa funktioner i en av de ”Wizards” som finns.
When my Premier+ Ultra arrived, I was naturally curious to know what was new and what could be done. One of the things that were talked about was that you could send templates of appliqués to a cutting machine. Now I do not have any cutting machine but you could also cut out by hand. Likewise, I saw that you could get these features in one of the "Wizards" available.
Nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag föredrar att stygnsätta själv. Resultatet blir nästan alltid bättre och beroende på vad man gör så tar det inte heller så mycket längre tid. Plus att man har kontroll. Men beroende på vad man ska göra och vad man förväntar sig så brukar resultatet oftast bli helt acceptabelt. Jag tänkte prova och använda Wizarden i både Premier+ Extra och Premier+ Create så får ni se skillnaden och vad man kan justera.
Now I will honestly say that I prefer to digitize manually. The result is almost always better, depending on what you do; it does not take much longer. Plus that you have control. But depending on what to do and what to expect usually the result becomes totally acceptable. I was planning to try and use the Wizard in both Premier+ Extra and Premier+ Create and you will see the difference and what you can adjust.
Resultatet blev en liten applikation på en liten förvaring som jag nästan, nästan sydde ihop ”in-the-hoop”.
The result was a small appliqué onto a small purse that I almost, almost sewed "in-the-hoop".

Premier+ Embroidery Software is from Husqvarna Viking

2 comments:

  1. Very nice. I am very curious as to how the machine sends templates of cutting files to a cutting machine. I would be interested in this as I have a Brother Scan n' Cut2 650 electronic die cutter. I love it!

    ReplyDelete
  2. Så otroligt söt Din "lilla förvaring" blev!

    Dollandesign

    ReplyDelete