Sunday, January 17, 2016

Different use – exchanging warm for cold

Egentligen är detta att "tänka utanför ramarna" ganska intressant. Lika intressant som att det finns motsatser – exempelvis varmt och kallt.
Tänk er en varm ugn som ni ska ta ut en form ur och tänk er sedan snö i -20º C. Vad är det för likhet med det? Ja, inte mycket mer än att det är totala motsatser – men man måste skydda sig för extrem värme och extrem kyla.
Actually this to "think outside the box" is quite interesting. Equally interesting as there are opposites - such as hot and cold.
Imagine a hot oven you should take out an Oven/serving dish from and then imagine snow in -20º C. What is the similarity with that? Well, not much more than that it is complete opposites - but you have to protect yourself from extreme heat and extreme cold.
Därför tänkte jag visa er ytterligare ett par vantar. Egentligen är detta ett par ugnshandskar – men inspirerad av den kyla vi för närvarande har tänkte jag se om jag istället kunde använda dem som vantar.
Therefore, I will show you another pair of mittens. Actually, this is a pair of oven mitts - but inspired by the cool temperatures we currently have I thought I’d see if I could instead use them as mittens.
Den fleece jag använde var en pläd – KRÅKRIS – som jag köpt på IKEA. Den var ganska tunn så det passade bra att kunna byta ut vadd och enbart använda två lager fleece.
The fleece I used was a plaid - KRÅKRIS - which I bought at IKEA. It was quite thin so it was a good fit to replace the batting and use only two layers of fleece.
Designen är en genialisk ”in-the-hoop” konstruktion som finns i olika storlekar. Öronen är "3 D".
The design is an ingenious "in-the-hoop" design, available in different sizes. The ears are "3 D".
Jag ska nog ta och sy en grytvante också – för värme. Men dessa får skydda mot kylan.
I will probably sew an oven mitt, too - to protect myself against the heat. But these will have to protect against the cold.
Jag är faktiskt mycket nöjd med resultatet. Nu ska jag se om jag kan sy några sockor också.
I am actually very happy with the result. Now I'll see if I can sew some socks, too.

Designs: Bärige Ofenhandschuhe from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment