Sunday, January 24, 2016

Embroidering ”tags” - 1

Jag blir alltid lika fascinerad över vad man kan åstadkomma med en brodérmaskin. Här har jag gjort ett broderi på en liten ”tag”.
I'm always fascinated by what you can achieve with an embroidery machine. Here I have made a design on a small "tag".
Min tanke är att jag ska kunna ha den på en väska. Antingen fäster man med en kedja. Nu hade jag ingen "guld" färgad kedja så denna blir det inte. Men bara för att ni ska förstå tanken.
My idea was that I should be able to have it on a bag. Either attached with a chain. Now I had no "gold" colored chain so that there will not be this chain. But just for you to understand the idea.
Eller så tar man en bit tjockare smyckestråd.
Or you take a piece of thicker jewelry thread.
Broderiet är från en kollektion som egentligen kanske mer är avsedd för quiltar – men en ljuvlig kollektion med gammaldags broderier. Kontrasten att brodera på konstskinn blir faktiskt väldigt läckert.
The embroidery is from a collection that actually maybe more is intended for quilting - but a lovely collection of old embroideries. The contrast of embroidering on the synthetic leather is actually very alluring.

Designs: #299 Vintage Quilt is from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment