Saturday, January 23, 2016

Potholder Mittens

Jag måste bekänna en sak, trots att jag gillar grytlappar har jag aldrig sytt en grytlappsvante. Varför? Förmodligen för att det verkar så jobbigt med alla lager och de kan flytta på sig etc.
I must confess a thing, even though I like pot holders, I have never sewn a potholder mitten. Why? Probably because it seems so hard with all layers and they can move etc.
Därför blev jag jätteglad när jag såg att i kollektionen med grytlappshjärtat även fanns en grytlappsvante.
Grytlappshandsken var verkligen jättelätt att sy.
The Potholder mitten was really, really easy to sew.
Det som tog tid var att brodera de romantiskt fina rosorna. Men jag är verkligen nöjd med min grytlappshandske.
It took time to embroider the romantic fine roses. But I'm really happy with my Potholder mitten.

Designs: Rosen Handschuhe from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment