Sunday, January 10, 2016

Review on the Mittens and using them in cold weather

Nu kanske ni undrar - hur fungerade då mina vantar som jag gjorde? Ja, det var ju faktiskt så att jag gjorde två stycken. Först var de de härliga fleecevantarna med ett hjärta som visade sig när man häll handflatorna mot varandra. De fanns i Husqvarna Vikings Julkampanj. Så många fina idéer. Ni missade väl inte det? Ett av de bästa åren någonsin vad gäller projekt och idéer/inspiration.
Bilden ovan visar två par vantar - "lager-på-lager".
Now maybe you're wondering - how did then my mittens I did work out? Well, it was actually so I made two pairs. First it was the lovely fleece mittens with a heart that shows when you put your palms against each other. They were available in the Husqvarna Viking's Christmas campaign. So many great ideas. You haven’t missed that, have you? One of the best years ever when it comes to projects and ideas/inspiration.
The photo abover shows two pair of mittens - "layer-on-layer".
Det andra paret var ett par likadana fast jag gjorde dem en aning mindre och kortare och utan dekoration. Det är ett lustigt sätt att sy tumvantar men det funkar faktiskt riktigt bra.
The other pair was a couple of the same type, I just made them slightly smaller and shorter and without decoration. It's a funny way to sew mittens but it actually works really well.
Min tanke var att istället för att sy ett par tjocka fleecevantar med dubbla lager så kunde jag ha två par vantar på mig. De sitter ju ända fast i varandra. Ni vet ”lager-på-lager principen”. Faktiskt så har det funkat riktigt bra och jag har cyklat i minus 15 grader C. Sen är man ju lite djupfryst ändå men vantarna fungerade som tänkt.
Jag är faktiskt riktigt nöjd. Jag har två par vanliga vantar som lätt kan förvandlas till ett par ”fodrade” tjocka.
My idea was that instead of sewing a couple of thick fleece mittens with a double-layer I could have two pairs of mittens. They are after all “stuck together”. You know, "layer-on-layer principle". Actually, it worked really well and I have biked in minus 15 degrees C.  Of course one is a bit frozen but the mittens worked as intended.
I'm actually really happy with the result. I have two pairs of regular mittens that can easily turn into a couple of "lined" thick.

No comments:

Post a Comment