Monday, January 18, 2016

Socks

När det är -15º C till -20º C då är det kallt. Fleece är väldigt varmt att ha och jag har ju gjort vantar och nu också sockor.
When it's-15º C to -20º C then it is cold. Fleece is very warm to have and I've made mittens and now also socks.
Jag köpte ju en filtpläd av lite tunn fleece på IKEA och den har räckt till en hel del saker. Bland annat de vantar jag visade i går.
I bought a fleece throw made of a thin fleece at IKEA and it has been enough for a lot of things. Among other things the mittens I showed yesterday.
Sockor tänker man väl i första hand på som stickade och faktum är att denna beskrivning är avsedd för stickat tyg. Men ”som alltid” vill jag ju prova att använda andra material.
Socks are primarily made as knitted and the fact is that this tutorial is intended for knitted fabric. But "as always", I would try to use other materials.
För att sy ihop den sydde jag med en bred ganska tät sicksack samt att jag även släppte på trådspänningen lite.
To sew it together I sewed with a wide, fairly dense zigzag plus that I also released the thread tension a little.
Sedan drog jag isär sömmen lite.
Then I pulled the seam apart a bit.
Då märks inte sömmen på avigan så mycket.
Then the seam on the wrong side is not noticed that much.

3 comments:

  1. Tack för din länkning och all inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!!Bambikram💕

    ReplyDelete
  2. Kjekt å prøve på nye ting, og sokkene ser deilige ut, Takk for ideen og link til mønster på sokkene! :-)

    ReplyDelete