Saturday, February 20, 2016

Sewing Festival February 2016 - part 1

Så var då äntligen fredagen när vårens Syfestival gick av stapeln i Älvsjö. Det är verkligen ett av de tillfällen jag ser fram emot. Jag är så tacksam att jag har en så fantastisk hobby som låter mig ge utlopp för min kreativitet. Jag vandrade runt i 6 timmar och var ganska så trött i benen när jag kom hem - men väldigt nöjd.
Om jag kort ska sammanfatta årets första Syfestival så skulle jag säga – ekologiska trikåtyger. För det var det massor av. Jag såg många med små barn som stod vid dessa montrar och faktum är att jag tror att sömnad kommit tillbaka lite som hobby. Jättekul tycker jag.
Den andra trenden jag tyckte mig se var Hemslöjd. Det fanns ett stort område på mässan där man spann ull, gjorde ryamattor, virkade, höll på med ull, stickade med mera. Det är kul att man tar tillvara gamla traditioner och att det lever vidare.
Quilttyger tyckte jag inte det var så mycket av. Däremot verkar stickning fortfarande vara populärt. Mycket fina ullgarner med mera.
Pärlor och smyckesdelar fanns också fortfarande en hel del av.
So finally the Friday had come when the spring Sewing Festival was held in Älvsjö. It is certainly one of those times I'm looking forward to. I am so grateful that I have such a great hobby that allows me to give vent to my creativity. I wandered around in 6 hours and was pretty tired when I got home - but very pleased.
If I need to summarize the first Sewing Festival I would say – organic knitted fabrics. For it was lots of that. I saw many with small children at these booths and in fact I think sewing back a bit as a hobby. Great fun, I think.
The second trend seemed to be Handicrafts. There was a large area at the fair where they spun wool, made rugs, crocheted, worked with wool, knitting and more. It is fun they take advantage of the old traditions and that it lives on.
Quilting fabrics wasn’t that much of. In contrast, the stitching still seems be popular. Very fine wool yarns and more.
Beads and jewelry pieces were also still a lot of.
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
Personligen så tycker jag ju att symaskiner är roligt och besöker därför gärna sådana montrar och gärna de där ”mitt märke” Husqvarna Viking finns representerat. Det är kul att se dels vad ”min återförsäljare” hittat på, men även att se vad Husqvarna Viking/Pfaffs representanter visar upp och hittat på för aktiviteter.
I Symaskinsgrottans monter hade Pia verkligen fått utlopp för sin kreativitet i en vad jag tror skulle vara en naturinspirerad solklänning ...
Personally, I think that sewing machines are fun and therefore I like to visit these booths and most of all where "my brand" Husqvarna Viking is represented. It's fun to see both what "my dealer" has made and come up with, but also to see what the Husqvarna Viking/Pfaff representatives show and what activities they come up with.
In Symaskinsgrottan's booth Pia had really put all her creativity in what I think would be a nature-inspired sundress ... 
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
... med tillhörande solhatt. 
... with a matching hat. 
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
Vill man inte själv gå omkring i klänningen kan man ju göra en klädställning av hönsnät :-)
If you do not want to walk around in the dress you can make a clothes rack of chicken wire :-)
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
Det blåa på klänningen skulle nog representera himlen eller kanske vatten – se bara på de söta blommorna i samma färg. Notera även övergång från ljust blå till grå.
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
The blue on her dress would probably represent the sky or perhaps water - just look at the pretty flowers in the same color. Also note the transition from light blue to gray.
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
Sedan kommer vi till gräs/skog och då är färgen liksom blommorna grön. Det bruna tror jag nog representerar träd eller en stig och är brunt – med matchande blommor.
Then we come to the grass/forest and then the color of the flowers are green.The brown, I think probably represents the trees or a path and is brown - with matching flowers.
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016

Solhatten är väldigt rolig. Där det händer något är på insidan av hatten. Där finns både text och ett litet broderi. Jättekul idé och så kreativt.
The Sun hat is very funny. The place something happens is on the inside of the hat. There are both text and a small embroidery. Such a fun idea and so creative.
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
Naturligtvis var jag tvungen att beundrande titta på den nya Designer Epic – suck, vilken maskin…
Of course, I had to look admiringly at the new Epic Designer - sigh, what a machine ...
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016

Tycker ni inte att texten Pia broderat verkligen säger allt – ”SEWING IS EPIC”. Man kan ju tolka in olika saker i det – men faktum är att sömnad är helt en helt fantastiskt, storslaget magnifikt hobby – att det sedan passar in även på maskinen…
Don’t you think Pia’s embroidered text really says it all - "SEWING IS EPIC." One can interpret different things in it - but the fact is that sewing is quite a fantastic, magnificent hobby - that it then also applies to the machine ...
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
En söt necessär med kul broderier från ett Pfaff kort – Raw Fashion Appliqué. Jag har det kortet och ska definitivt brodera något ifrån det.
A cute bag with fun designs from a Pfaff collection. I have that collection - Raw Fashion Appliqué and will definitely embroider something from it.
Photo taken at Symaskinsgrottan's booth (Husqvarna Viking/Pfaff ) Sewing Festival February 2016
Den här väskan tror jag ingen missar – den lyser upp. Men nu avslutar jag för idag och i morgon kommer ni få se lite mer bilder från Husqvarna Viking/Pfaff montern.
This bag, I think no one misses - it lights up. But now I end for today and tomorrow you will see some more photos from the Husqvarna Viking/Pfaff booth.

No comments:

Post a Comment